27 februari 2007

Aan de andere kant...


En zowaar, hier dan het voortuintje, met een elegante rij distels langs het pad.
Ik vraag me nog steeds af
waarom ze die nou hebben laten staan, terwijl ze de hortensia, dicentra en zelfs de passiflora gekortwiekt hebben. *zucht*
Waar ik ook nog van stond te kijken was een enorme wilg in de rechterhoek van de tuin (niet te zien op de foto). Bij het wegsnoeien van de enorme kroon ontdekte ik een fijntjes gevormd klein kroontje tussen de enorme takken. Blijkbaar was dit eerst een sierwilgje, waarbij het geente deel is afgestorven. Daarna is het onderstammetje weer uitgeschoten, met desastreuze gevolgen.
Ik heb de hele boel tot een stompje afgezaagd en kortwiek iedere keer de nieuw ontspruitende lootjes om zo de boel hopelijk te verzwakken.
Ook bleek er n
og een wit roosje klem te staan tussen de wilg en het hek. Daar is de afgelopen zomer toch weer wat leven gekomen. Ik zit er over te denken hem te verplanten naar de achtertuin. De gekortwiekte passiflora is namelijk weer uitgelopen en over het hekje gegroeid en dreigt steeds in de roos te klimmen.
Ik zit een beetje te twijfelen over wat er in de plaats te zetten. Graag een voorjaarsbloeier om de bloeitijd van de tuin een beetje te spreiden. Een forsythia zou kunnen, maar omdat de rest voornamelijk roze bloeit twijfel ik daar nog wat over. Maarja, de forsythia is natuurlijk al lang uitgebloeid als de rest gaat beginnen. En het zou wel iets lekker hoogs zijn....
We twijfelen nog even vrolijk verder.

Verder staan hier: Reine claude pruim, Sering, roze roos, hulst, stamroosje, Phlox, Hortensia, Dicentra, Pachysandra, Ajuga en Stachys.
Ik heb er een serie bollen in gezet, waarvan de Crocus inmiddels prachtig in bloei staat. Voor zover het weer het toelaat tenminste.

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?