25 februari 2007

Meer dan kniehoog

Mijn lieve buurvrouw (ja, die ene die mijn boom heeft laten omhakken) voert graag de vogeltjes. Die poepen dat dan in mijn tuin weer uit denk ik, want we hadden een mooi veld van allerlei graansoorten in de achter tuin staan. Toen we het huis in mei gingen bezichtigen was het nog niet zo erg, maar toen we de sleutel kregen... ik kon wel janken! En langs het pad naar de voordeur stonden de distels een meter hoog. Daar heb ik een paar heeeele dikke handschoenen voor nodig gehad!
Om te voorkomen dat de achtertuin weer vol zou groeien voordat we er tijd voor hadden hebben we na het uittrekken van al het graan verschillende groenbemesters ingezaaid, namelijk komkommerkruid (Borago officinalis), gele mosterd en kervel. Dat had een paar pannen met heerlijke kervelsoep als prettige bijkomstigheid. Helaas is kervelsoep dan weer minder goed tegen onkruid... waar ik geoogst heb zijn stiekum weer een soort wolfsmelk en een rood klavertje opgekomen. Rotzooi!

Tijdens het plukken van het graan (en ander onkruid) kwam ik ook nog iets tegen dat er uit zag als Hemerocallis (daglelie), maar die heeft vorig jaar niet gebloeid. Waarschijnlijk door de bosmaaier-behandeling. Hij is dit jaar weer aan het uitlopen, dus ik heb goede hoop dat we dit jaar wel bloemen krijgen. Wel hebben de slakken er al wat gaatjes in geknaagd. We hadden er heel veel vorig jaar, van die enge naaktslakken. Jakkes! Dus vorige week heb ik toch maar een busje slakkenkorrels gekocht. Wel de diervriendelijke, van EcoStyle. Daar zouden de andere beestjes geen last van moeten hebben. Dus ook niet de vogeltjes die de buurvrouw zo graag voert...

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?