25 maart 2007

Lekker weertje

Ja, we waren verwend begin deze maand, met dat mooie weer he. Daarna was het echt weer wennen met de dikke winterjas afgelopen week. Gelukkig kregen we dit weekend weer een fijn zonnetje en lekker temperatuurtje. Mooie kans om nog even de tuin in te duiken en wat foto's te knippen van de violen die ik van de week samen met de buurvrouw gehaald heb. Ook de gele narcissen laten hun kopjes nu zien, nadat hun witte broertjes ze al een weekje of wat voor waren. De Narcis wordt in Begie ook wel paasbloem genoemd, wat ik altijd erg charmant vindt. En zo heel ver zitten die van mij er dit jaar niet naast he....
De narcissen die hier langs de wegen staan staan al tijden lang in grote groepen te stralen, waar ik wel een beetje jaloers op was. In mijn tuintje bleef het maar bij knoppen... Maar nu is alles goed gemaakt!

Verder heb ik vandaag de eerste lieveheersbeestjes gespot. Deze zat lekker te zonnen op een blaadje van de crocus en liet zich in alle rust fotograferen. Zijn collega op de naastgelegen viola was echter zo hyperactief dat ik hem niet mooi te pakken kon krijgen.

Een andere bezoeker was een hommeltje die rond de katjes van het treurwilgje aan het tuimelen was. Wat dat betreft vind ik trouwens de Engelse term 'Bumblebee' heel passend... Hij was me echter ook steeds te snel af. Maar goed, hij heeft wel de eer de eerste hommel van het jaar te zijn.

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?