31 maart 2007

Grindwasserij

Welkom bij de virtuele bedrijfsrondleiding bij Grindwasserij Eerste Tuintje. Wij zullen u hier laten zien hoe ons bedrijf met behulp van moderne apparatuur en oude technieken tot fantastische resultaten weet te komen.

Onze deskundige medewerker begint met het afgraven van het bestaande oude grindpad. Dit wordt vervolgens in de hypermoderne grindwas-installatie gedumpt, waarna het, wederom door een deskundig medewerker, door middel van een intensieve waterbehandeling wordt gereinigd. Na een korte opslag in een tijdelijk vat wordt het gewassen grind bewaard in onze grote opslagplaats, waarna het klaar is voor later gebruik.

Oftewel: Ik graaf het oude pad af, spoel het grind in de speciekuip uit (in een grote plastic plantpot, zand verdwijnt door de gaatjes) en als de emmer vol zit gaat het op de grote hoop op het terras. Ja, naast het oude aanrecht dat nog steeds naar het stort gebracht moet worden...
Het lastigste is nog wat te doen met het zand en water dat achterblijft in de speciekuip. Ik graaf het grind maar goed diep uit, dan kan de derrie onder in de sleuf had ik bedacht.

Een zeeeeer vervelend rotklusje, maar goed, het is ook echt nodig. Als het een beetje geregend heeft is het pad gewoon een modderstreep, en ik wil ook eens gewoon met mijn normale schoenen de tuin in kunnen lopen om er 's avonds na het werk even van te kunnen genieten.
Ik wil er nu nog even niet aan denken dat ik straks die hele hoop ook weer in emmers moet scheppen om het pad weer aan te vullen. En dan heb ik pas twee meter gehad...

Gelukkig beloont de tuin je ook weer met veel moois, wat een hoop goed maakt. Nog
één keertje pronken dan. En lekker ruiken dat 'ie doet!

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?