01 maart 2007

De helpende hand

Gisteravond heb ik een paar foto's geplaatst op het tuinforum van Groeninfo. Een beginnend tuiniertje als ik kan namelijk wel eens een helpende hand gebruiken bij het herkennen van wat allemaal de kop op steekt na de winter. Ik heb hen dus gevraagd of ze me konden helpen bij het identificeren van wat ik heb gevonden.
Mijn moeder had voornamelijk bloeiende heesters in de tuin staan, met een aantal plekjes voor gekocht zomergoed. Nog nooit een zaailing gezien in mijn leven dus. Of nouja, als er zaailingen in de tuin stonden dan konden we er vrij zeker van zijn dat het onkruid was.
Nu blijkt het wat verwarrender.
Ook de experts komen er nog niet helemaal uit. We zullen nog maar even afwachten wat de uitkomst is, en of ik nou papavers kan verwachten komende zomer. In ieder geval wil ik de dames en heren van het forum hartelijk bedanken voor alle hulp.

Het zag er zo lekker uit buiten vandaag, ik had helemaal geen zin om opgesloten te zitten op kantoor. Gelukkig had ik al een ovenschotel klaar staan, dus terwijl die in de oven een mooi korstje stond te krijgen heb ik mijn tuinklompjes aangetrokken. De kookwekker op een half uurtje om te zorgen dat ik niet te lang bezig bleef, zwarte ovenschotel is niet mijn favoriet).
Met mijn emmertje ben ik de tuin in getrokken. De trieste opbrengst was een bijna volle emmer met wortels van het zevenblad. Natuurlijk heb ik ook andere onkruidjes meegenomen die ik tegenkwam, maar het overgrote deel was zevenblad. Erg genoeg. Nouja, de aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?