08 maart 2007

Nieuwe aanwinsten

Ik was eigenlijk van plan eindelijk de zaailingen eens te fotograferen, maar helaas; ik had belangrijkere taken vandaag. Er moest namelijk geplant worden! Ik heb gekregen: 2 herfstasters, flinke pol vrouwenmantel, een hosta, pol schildersverdriet, pol oregano en een pol 'mysterieplant'. Alles behalve de vrouwenmantel staat inmiddels in de tuin. Mijn lief had honger, dus ik ben maar lekker gaan koken. De vrouwenmantel plant ik morgen wel in de voortuin, ik heb in de achtertuin al een paar polletjes van mijn moeder van vorig jaar, die zullen het wel overleefd hebben denk ik.
Na het planten was het niet meer licht genoeg, dus de foto's zullen later komen. Zeker van het mysterieplantje, want ik wil natuurlijk wel weten wat we in de tuin hebben. We zullen het tuinforum van groeninfo nog maar eens raadplegen straks.
Tijdens het tuinieren weer leuke dingetjes gezien. De akelei is alweer aan het uitlopen, de knoppen van de klimhortensia zwellen gestaag. Een takje van de gewone hortensia dat vorig jaar was afgebroken, en waar wat worteltjes aan zaten heb ik onder het mom 'je weet maar nooit' in een potje gestoken. En zowaar: hij loopt nog uit ook! Daar wordt een mens blij van.

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?