18 maart 2007

Op het nippertje

Vrijdag zijn we vertrokken naar Baarle-Nassau, en pas vanmiddag rond half vier waren we weer thuis. Het was net lekker aan het opklaren, dus ik heb nog gauw even de tuinklompjes aangedaan en ben de tuin ingetrokken. Voornamelijk wat verplantwerk vandaag. Een roosje dat wel erg in de verdrukking stond is van de voor- naar de achtertuin verhuisd, en ook een aantal plukjes van de Ajuga reptans (zenegroen) stonden nogal in de verdrukking, dus ook zij hebben een nieuw plekje veroverd. Ik ben wel benieuwd of de bloei van de Ajuga wat voorstelt. Het zouden blauwe bloemetjes moeten zijn. We wachten rustig af....
De laatste verhuizing van de dag was het gebroken hartje (Dicentra spectabilis).
Deze staat nogal in de schaduw van de passiebloem die over het hekje groeit, en ik was al langer van plan hem een beter plekje te geven. Alleen wist ik niet meer heeeel zeker waar hij (of zij...) zich bevond. Dus zo gauw ik haar schattige neusje boven de grond zag ging rigoreus de schop erin.
Probleem is dan altijd: waar moet zo'n plant dan heen. En gek genoeg is het juist als je nog zo veel ruimte hebt de keus heel moeilijk. Want wat wil ik later waar neerzetten? Gaat dat wel passen bij het gebroken hartje of maak ik nu een hele grote blunder?

Gelukkig is het dan met het gebroken hartje weer zo dat ze vroeg verschijnt en weer vroeg verdwenen is, dus haar plaats kan straks worden ingenomen door een 'collega'. En ach... anders verhuizen we haar volgend jaar gewoon weer! Nu is ze terechtgekomen nabij de Reine Claude en de vrouwenmantel, waar ik overigens ook de eerste blaadjes van zie verschijnen.

Verder nog wat foto's gemaakt van de narcissen die ik in potten bij de voordeur heb staan. Ze zijn nog lang niet allemaal open, dus er moest een beetje strategisch gericht worden, maar een mooi plaatje levert het wel op he!

De laatste verrassing in de voortuin was de ontdekking van een groepje (lijkt mij) wilde hyacintjes. Schattig en blauw stonden ze langs het tuinpad te
genieten van de laatste zonnestralen. De bofferds!

Daarna heb ik mijn hele boeltje verkast naar de achtertuin, waar na het planten van de 'transplantaties' uit de voortuin nog wat tijd over was om weer wat onkruidjes te wieden voordat de lucht eng donker begon te worden. En gelukkig was ik net voor de bui binnen!

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?