10 mei 2007

Krabpaal

Alweer niet in de tuin gewerkt. Zaterdag komt Eerste Katje (naam moeten we nog verzinnen) en daar moet natuurlijk het een en ander voor ingeslagen en geregeld worden. Ik heb me creatief uitgeleefd en een krabpaal cq. klimrek in elkaar geknutseld. Het stofferen van het hele geval was nog het lastigste. Vloerbedekking is stug en lastig netjes om de hoek te werken. Met de nodige schroefjes hier en daar is het dan toch aardig gelukt. Touw draaien ben je op een gegeven moment ook flink zat. Na iedere paar slagen heb ik het aangeklopt met een hamer en dat maakt toch wel verschil: iedere keer zakte het flink in. Als je het niet aanklopt krijgt de kat het veel te snel los.
Nu weet ik ook waarom ze dat pluizige spul gebruiken voor de ligplankjes: het is een beetje stretchend dus je hoeft het niet 100% op maat te knippen. En doordat het harig is vallen de naden niet zo op.
Aan een restje touw heb ik nog een pluizig stukje gehangen waar ze misschien mee kan spelen, maar op de foto zit dat net achter een plankje verstopt. Ik heb echter geen zin meer om nieuwe foto's te gaan knippen, ik moet nog nodig het zaagsel gaan opzuigen.
Morgen naar de dierenwinkel voor een reismandje, bak en dergelijke en dan is haar bedje gespreid... Nu maar hopen dat we tegen die tijd een naam hebben bedacht.

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?