01 mei 2007

Oranje en groen


De eerste koninginnedag in mijn nieuwe buurtje, en ik stond te kijken van de hoeveelheid kraampjes. Wat een ontzettende drukte en wat een hoop kraampjes....
Ik heb een leuk statiefje voor de camera gevonden, dus ik kan weer lekker spelen. Voor de tuin heb ik ook nog wat op de kop kunnen tikken: Er was een kraampje met tomaten- en slaplantjes. Natuurlijk kon ik het niet laten.


Ruimte genoeg nog in de tuin... dat zal later wel even wennen worden. Nu kan ik zomaar alles kwijt waar ik zin in heb. Waarschijnlijk plant ik minstens de helft op de verkeerde plek, maar al doende leert men denk ik dan maar. Deze trostomaatjes staan nu gebroederlijk aan de zonkant tegen de schutting aan. Nu maar hopen dat ze het daar naar hun zin hebben...

Ik heb vroeger wel eens pluksla gezaaid en dat was wel leuk, dus daar ben ik wel een beetje bekend mee. Kropjes lollo rosso zouden dus ook moeten lukken... toch? Maar braaf iedere keer water geven, zeker met dit weer.




Om nog even op het onderwerp groente door te gaan: hier de sieruien, die hun jas aan het uittrekken zijn. In de voortuin is er al eentje open, maar die staat in de zon. Deze staan in de schaduw van de schutting, en ze zijn dus ietsjes later. Nu zijn dit nog kleine propjes, maar het moeten grote paarse bollen worden. We wachten maar weer af...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

eigen tomaatjes, mij is het nog nooit gelukt. hopelijk heb jij meer succes.

Cara zei

Voor 1 euro voor 3 plantjes durf ik de gok wel te wagen. Experimenteren is en blijft leuk!

 
Who links to my website?