16 mei 2007

Pluis-update

Iedereen bedankt voor de lieve berichtjes voor Pluis.
We hebben een moeilijke nacht gehad. Ze heeft weer over moeten geven en tegen de ochtend zag ik haar weer achteruit denderen. Op een gegeven moment begint ze last te krijgen van vochttekort en dan wordt ze erg lamlendig. Om half 7 toch maar de dierenarts gebeld, maar een andere arts had dienst. Degene waar we zondagavond ook met haar naar toe zijn geweest en die ons totaal niet bevalt. (pakt kat uit mandje en zegt: goh, het is een vrouwtje, wist je dat wel?)
Uiteindelijk toch maar besloten om hem te bellen omdat ik Pluis echt snel zag verslechteren. Maar meneer lag in bed en vond dat ik om 9 uur maar moest bellen voor een afspraak. Stom toch, daar heb je toch avonddienst voor?
Ik heb haar maar beetje bij beetje wat vocht gevoerd, maar ik durf haar ook niet te veel te geven omdat ze anders weer gaat overgeven. Gelukkig mochten we bij onze eigen dierenarts om kwart voor 9 komen en heeft ze weer een flinke lading vocht bijgekregen. Plus een pijnstiller, antibioticum en een oppeppend vitaminespuitje.
Het is knokken samen en de kans dat ze het niet redt is nog steeds heel groot, maar ik merk aan haar dat ze er ook voor gaat. Heeft tegen me gemiauwd toen we even in de wachtkamer zaten en gaf mijn vingers door de tralies van het draagmandje heen kopjes. Ze is in ieder geval nog niet terug op haar dieptepunt, en dat wil ik graag zo houden. Nu met het vocht en de pijnstiller moet ze zich snel wat beter gaan voelen. Verder kijken we gewoon van dag tot dag of we haar er bovenop kunnen helpen.

Vanavond komt de lieve mevrouw van de kattenopvang om haar extra vocht bij te geven, want wat ze zo 's ochtends krijgt is gewoon niet genoeg om haar door de nacht heen te krijgen en iedere ochtend zie ik haar weer aftakelen. Misschien dat dat haar beter door de komende nacht heen helpt en dat we dan de stijgende lijn vast kunnen houden.

2 opmerkingen:

Ellen zei

Wat een rare reactie van die arts, wist je dat het een vrouwtje is... En dat hij zijn bed niet uit wil komen is natuurlijk helemáál van de zotte. Gelukkig dat je bij je eigen arts terecht kon. Was het toch nog ergens goed voor, dat je moest wachten tot 9 uur, anders was je bij die kwakzalver geweest, nu bij je eigen arts ;o)

Cara zei

Tja, het schijnt wel een hele goeie te zijn maar ik vind het maar een akelige vent. En je hebt toch nachtdienst om mensen te kunnen helpen met hun dieren lijkt me. Maarja, we konden gelukkig snel bij de eigen dierenarts terecht.(hoor mij, na wel 4 dagen katteneigenaar te zijn...)
Eigenlijk begint mijn dierenarts ook pas om 9 uur maar omdat wij zeer besmettelijk zijn mochten we voor het spreekuur langskomen.

Vandaag boeken we geen vooruitgang, ze blijft op ongeveer het zelfde niveau als gistermiddag. Jammer, want gisterochtend ging het eigenlijk ietsjes beter nog. Maar goed, twee stapjes naar voren en eentje terug zullen we dan maar denken.
Ze is nog steeds niet buiten levensgevaar en dat zal de komende dagen ook wel zo blijven. Ze drinkt nu zelf soms een klein beetje maar zo lang ik dwangvoeding moet blijven geven kan het nog steeds fout aflopen.
Het is meestal een heel snel verlopende ziekte dus dat ze het al zo lang redt is op zich een heel mooi teken, maar we willen vooral niet te vroeg juichen. Haar imuunsysteem is nu vrijwel nihil, dus als er ook maar iets kleins bijkomt kan dat fataal worden.

 
Who links to my website?