03 mei 2007

Te vaak gewassen?

Laatst meldde ik dat mijn eerste gele roos geopend was. Nu zijn er wat meer open gegaan, maar moet je eens kijken wat er gebeurt:



Je ziet precies welke roos er het langste open is! Blijkbaar verbleken ze toch in de zon. Dat is me bij de rode rozen nog nooit opgevallen. De bloem op de laatste foto is degene die als eerste open ging, de foto van de meest gele is zoals deze bloem was toen ze opende op 29 april.
Vorig jaar deed deze struik het maar heel matigjes, slechts een paar kleine, wittige rozen. De grote gele knoeperds van dit jaar vind ik dan ook prachtig. Maar het is wel een komisch gezicht, al die verschillend gekleurde bloemen aan één struik.

Vorige keer schreef ik ook al over de luizen die in de roos zaten. Dat waren toen allemaal groene luizen. Bij nauwkeurige inspectie zag ik vandaag echter ook een hele serie bruine luizen zitten. Dus toch maar weer de plantenspuit te voorschijn gehaald. Als die roosjes zo hun best doen verdienen ze het wel om een beetje vertroeteld te worden!
Binnenkort verwacht ik de eerste trotse foto van de rode roos, daar staan ook al een paar knoppen van 'op barsten'

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?