20 april 2007

Dank je wel, hulpploeg!

Donderdagmiddag was, zoals beloofd, mijn moeder komen helpen met het grindpad. De hoeveelheid grind varieert erg van plek tot plek. Ik heb stukken gehad waar ik 3 emmers uitgroef en daar 2 emmers grind aan over hield. In het stuk achterin, vooral richting poort is het minder dik gezaaid. Daar moeten we wel vier of vijf emmers uitgraven voor een miezerig emmertje grind. Daardoor zit de speciekuip waarin ik het grind was een stuk sneller vol met zand. Het leegmaken daarvan kost ook weer tijd, en uiteindelijk zijn we zo niet zo ontzettend opgeschoten. We hebben wel een hele gezellige dag gehad, en dat is ook een hoop waard!
Terwijl ik aan het grindwassen was heeft mam de tuintafel, die tot dan toe dienst had gedaan als zaaitafel, een goede poetsbeurt gegeven, zodat we een gezellig plekje hadden om buiten te zitten. De buurvrouw was turkse pizza's aan het bakken, daarvan hebben we er eentje als voorafje gegeten. De mannen kwamen toen ook net thuis, dus we hebben lekker met een wijntje op het terras gezeten. Maar omdat de tuin op het oosten ligt zit je op een gegeven moment in de schaduw van het huis. Dan merk je toch wel dat het nog maar voorjaar is, dus voor het eten zijn we maar binnen gaan zitten. Wel ontzettend leuk, zo'n 'gestolen' dagje doordeweeks.

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?