09 april 2007

Nog meer gulle giften

Op visite gaan bij je ouders heeft zo zijn voordelen. Vooral als ze een grote tuin hebben en je moeder gul is met het afsteken van haar planten. De namen kent ze echter niet, maar na een korte consultatie bij groeninfo heb ik dan toch de namen kunnen achterhalen. Heerlijk toch, dat internet!

De eerste hadden ze vroeger al in de tuin in het huis waar ik opgegroeid ben. Hij bloeit heel lang met een zee van witte bloemetjes en vormt een mooi bol kussen. Hij blijkt Cerastium tomentosum te heten, oftewel viltige hoornbloem in het nederlands.

En dit is de Phlox subulata (waarschijnlijk zelfs de Emerald Cushion Blue, overbelichtte bloemetjes helaas... luie fotograaf wil niet terug de tuin in voor een betere foto). Wat informatie kun je vinden bij de stadstuinier en catgarden.
Ze hebben beide als voordeel dat ze groenblijvend zijn in de winter. Mooie bodembedekkers die bij mijn moeder in de volle zon staan en het daar prima doen. Ik heb een paar flinke stukken gekregen, zodat ik een deel in de voortuin en een deel in de achtertuin heb gezet.
Dank voor de gulle gever!

Geen opmerkingen:

 
Who links to my website?