13 april 2007

Over en sluiten

De glorie is nu echt voorbij qua pruimenbloesem. Steeds als ik in de voortuin bezig ben geweest om de nieuwe aanplant water te geven heb ik afgevallen bloesemblaadjes in mijn haar...

Maar gelukkig zijn daar dan de tulpen, die door het warme weer open zijn gegaan. Ik vind het kleurverschil tussen de binnen- en de buitenkant zo mooi.

Ook de Ajuga is zijn bloemetjes aan het openen. Normaliter is het een laag bodembedekkend plantje (zie tweede foto) maar in het voorjaar bloeit hij met kleine blauwe kaarsjes. Nu zijn er nog niet zo veel bloemetjes van open, en toch is hij al zo mooi. Wat is een tuin toch ontzettend leuk!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, die Ajuga heb ik ook in mijn tuin. Vorig jaar als klein stekje gekregen van een collega en moet je nu al eens kijken, het is gewoon fantastisch om te zien hoe het al vermenigvuldigd is. Heerlijk hé...

Anoniem zei

Tja, mijn naam vergeten te vermelden. Het is wel even wennen zo een totaal ander blogje

Cara zei

Ik kende ze helemaal niet, ze stonden al hier in de tuin. Maar wat een leuke plantjes he! Ik ben sowiezo gek op blauw bloeiend spul, en het rode (nouja.... rode...) blad vind ik ook altijd mooi.

 
Who links to my website?