17 april 2007

De hulptroepen zullen komen

Dit weekend was nogal druk voor Eerstetuintje BV. Zaterdag was de verjaardag van mijn vader, met de bijbehorende verplichtingen natuurlijk. En zondag is er natuurlijk weer gewerkt in de grindwasserij.
Na een aantal uurtjes in de hete zon had ik het wel gehad met dat grind, en omdat de tuin er zo droog uit zag heb ik de tuinslang, die toch al uit lag, er maar eens flink opgezet. Daarna was de voortuin aan de beurt. En geen moment te vroeg!! De Ajuga die ik laatst nog op de foto had gezet stond al met gebogen kopjes dorstig te wezen, en ook de bloembakken die toch iedere dag water krijgen waren akelig droog aan het worden. Ongelofelijk, wat een weer! Gelukkig trokken ze na wat liefdevolle verzorging weer bij. Ook de paar die ik naar de achtertuin verplant heb doen het prima, met alle uitlopers die ze maken om het terrein te veroveren zijn het nu net kleine octopusjes. Ik houd wel van bodembedekkertjes, zeker als ze wintergroen zijn houden ze zo lekker veel onkruid tegen. Dat kunnen wij wel gebruiken....

Mijn lieve moeder heeft aangeboden om donderdagmiddag te komen helpen met het grindpad, zodat het hopelijk wat sneller opschiet. Zo'n aanbod slaan wij niet af!! Morgen dus maar gauw naar de bouwmarkt om nog wat extra borderrollen te halen (ik had er veeeel te weinig meegebracht... tja) en een hele lading perkplantjes in te slaan. Ook voor mam, want die hebben in Belgie natuurlijk geen Praxis. 10 perkplantjes voor 1,59... geen geld! Dus voor wie het nog niet wist: hup! morgen naar de praxis! (pfoe.... sluikreclame)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Bespeur ik daar enige Belgiesche, meer nog Vlaamsche roots?
En ik die dacht dat de soms verdacht zuiderse woordkeuze door de invloed van je Belgische collega's kwam. Maar nee hoor!?! :-)

Cara zei

Ietsjes ingewikkelder dan dat vrees ik, Bart. Een heel kleinklein Vlaams rootje slechts: mijn opa van moeders kant is geboren in Belgie, maar later met zijn ouders naar Nederland verhuisd. Mijn opa van vaders kant is geboren in Italie en later met zijn ouders naar Nederland verhuisd. En mijn ouders zijn een aantal jaren geleden weer naar Belgie gegaan.
Ik ben vroeger na school altijd bij opa en oma geweest, en ik heb na het verbreken van mijn vorige relatie een tijdje bij mijn ouders gewoond, en de aldus opgedane tongval wordt door de Belgische collega's op peil gehouden.
Over de collega's gesproken, snel een boterham eten en dan naar het werk! (wel leuk zo nu en dan, een ochtendje spijbelen...)

 
Who links to my website?